مشاوره درباره سمعک ویدکس

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

مشاوره درباره سمعک ویدکس

۲۸ بازديد

3.تصمیم بر سایز ونت
محدودیت های مشخص در مراحل 1و2 تعیین وبسایت شده اند،برای خیلی از بیماران این یک انتخاب آسان است به دلیل اینکه ماکسیمم و مینیمم سایز ونت یکی است و یا ماکسیمم سایز ونت اندکی بزرگتر از مینیمم آن است.
پیدا کردن آن برای بیمارانی مشکل تر خواهد بود که آستانه ی شنوایی نزدیک نرمال و ضایعه ی 60تا90 دسی بل در دارند.ماکسیمم سایز ونت در این صورت به کمتر از حالت قبل تغییر پیدا می کند. اینها حقیقتا فیتینگ های سختی هستند و اگراز فیدبک و انسداد اجتناب شده باشد بعد از فیتینگ نیاز به تنظیم دقیق سایز ونت خواهند داشت.اگر چه مدارات feedback-canceling ممکن است تنها راه حل کامل را فراهم کند .تجویز کردن ونت های قابل تنظیم برای بیمارانی با ادیوگرام های دشوا ریک راه حل خوب در این مواقع است،و احتمالا برای جاهایی که یک محدوده ای بین مینیمم سایز ونت و ماکسیمم سایز آن وجود ندارد،ارزش محسوب می شود.
4.انتخاب مقطع عرضی sound bore
d boreجزییات مختصر تهیه شده در این مرحله درقالب هایی برای سمعک BTE فرض شده است،تا اندازه ای به خاطر اثرات محدود هورن ها روی سمعک های CIC,ITE,ITC ،و بخشی هم به خاطر اینکه انتخاب sound bore برای این سمعک ها توسط کارخانه دار انجام می شود.
برای سمعک های BTE،sound bore بزرگترین اثر را روی شکل پاسخ در اکتاو 2تا KH4 دارد،بنابراین انتخاب اولیه می تواند بر اساس این فرکانس ها باشداول دامنه ی بهره ی هدف کوپلر (درdb/octave)را محاسبه کنید.(مثلا بهره ی هدف KH4 منهای بهره ی هدف KH2). سپس شیب بهره ی کوپلر سمعک انتخابی را محاسبه کنید.اگرشیب هدف به تندی بیش از شیب سمعک بالا رفت (هماطور که معمولا خواهد بود)پس بعضی انواع هورن مورد نیاز است .اگر در نمونه های نادر شیب هدف پاسخ از KH2 تا KH4 کمتر از شیب بهره ی سمعک باشد،پس یک تنگی در بعضی انواع مورد نیاز است .اگر شیب هدف و شیب سمعک تقریبا یکسان بود،یک تیوب13#مناسب است.
منبع:
https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d9%88%db%8c%d8%af%da%a9%d8%b3/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.