آشنایی با انواع کم شنوایی

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

آشنایی با انواع کم شنوایی

۱۰۶ بازديد
• سیستم فیتینگ در زمان فیتیگ- این کار به وسیله انجام یک آزمون فیدبک in-situ بدست می آید که سیستم فیتیمگ به طور اتوماتیک بهره را در هر کانال افزایش می دهد تا مقداری که سیستم فیتینگ وقوع نوسان را کشف کند.
• سمعک وقتی که آن روی گوش گذاشته می شود این کار به وسیله سمعک استخوانی که بهره را در یک کانال کاهش می دهد هر گاه سمعک وقوع نوسان را در همان کانال کشف کند.
فیلترهای دیجیتال (شکل 2.7.2) می توانند حتی کنترل دقیقتر شکل پاسخ بهره – فرکانس را فراهم کنند. فقط یکبار فرکانس هایی که می توانند باعث نوسان فیدبک شوند کشف می شوند. ناچ های باریگ می توانند در پاسخ بهره فرکانسی حول و حوش هر یک از این فرکانس جاسازی شده باشند. سیستم های نشان دهدی عمومی این تکنیک را به طور موثری چندین سال است که استفاده کرده اند.
متاسفنه فرکانس هایی که فیدبک اتفاق می افتد در کل زمان ثابت نمی ماند. به خاطر بیاورید که محافظ گوش ضد آب نوسان ها در فرکانس ای با پاسخ صحیح فاز اتفاق می افتد اگر قالب کمی در گوش حرکت کند، یا شخص فک اش را حرکت دهد ( و بنابراین محصول گیجگاهی- فکی اش) کلاه بپوشد یا دستش رانزدیک گوشش قرار دهد، مشخصات مسیر نشت می تواند تغیر کند بنابراین فرکانس نوسان هم می تواند تغیر کند این یعنی اینکه حالا یک ناچ در فرکانس دیگری احتیاج شده نوسان می تواند کاملاً جلوگیری شود تنها اگر ناچ ها به اندازه کافی پهن و زیاد باشند که همه فرکانس های نوسانی ممکن را پوشش دهند یعنی در حالتی که در هر فرکانسی بهره کوچکی وانهاده شود.
بهترین اجزا این نوع فیلترینگ وقت است که سمعک به طور پیوسته خروجی اش را مانیتور می کند حساسیت شنوایی تا نوسان فیدبک را آشکار کند، فرکانس نوسانر ا اندازه گیری کند و به طور اتوماتیک پاسخ بهره فرکانسی را تنظیم می کند تا از تداوم آن جلوگیری کند این قبیل عملکرد اتوماتیک اغلب به عنوان بهترین فیدبک searchand destroy نامیده می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.