شنوایی سنجی و خرید سمعک اینترتون

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

شنوایی سنجی و خرید سمعک اینترتون

۳۷ بازديد

اشکال مختلف BPPV
BPPV همچنین می تواند در کانال های نیمدایره ایی قدامی خرید سمعک اینترتون و خلفی هم اتفاق بیفتد. وقوع BPPV درکانال قدامی به شدت نادر است اما در مورد کانال افقی معمولی است. هم Canalithiasis و هم Cupulolithiasis به عنوان فاکتورهای سبب شونده دلالت می کنند و میتوانند فاکتورهای تعیین کننده در جهت نیستاگموس ضبط شده باشند. BPPV کانال قدامی به صورت تیپیک، بیشتر توسط مانور هالپایک با گوش تحت تاثیر قرار گرفته در طرف رو به بالا تحریک می شود. به خاطر اینکه وضعیت مشابه می تواند BPPV کانال خلفی گوش به سمت پایین قرار گرفته را راه اندازی کند، تشخیص دادن کانال درگیر به وسیله مشاهده جهت نیستاگموس وقتی بیمار سرگیجه دارد، انجام می شود.
همانطور که پش از این ذکر شد،BPPV کانال خلفی به وسیله نیستاگموس چرخشی زمین گرا (زنش به طرف زمین)، نشانه گذاری می شود. در BPPV کانال قدامی ، نیستاگموس عمدتا ageotropic (زنش به دور از زمین) است.درمان BPPV کانال قدامی می تواند توسط CRP انجام بگیرد مثل اینکه گوش مقابل مبتلا به BPPV کانال خلفی باشد.
BPPV کانال افقی می تواند در طول مانور هالپایک استخراج شود اما بهترین روش برای تحریک این حالت این است که بیمار در وضعیت سوپین(طاق باز) یا در وضعیت 30 درجه بالا برده (elevated) قرار بگیرد. سپس سر را به سرعت به وضعیت ear-down حرکت دهید، هم به راست و هم به چپ. BPPV کانال افقی را میتوان به وسیله مشاهده نیستاگموس زمین گرای افقی هنگامی که بیمار دچار سرگیجه است، تشخیص داد
منبع:
https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.