سمعک های متنوع

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

سمعک های متنوع

۴۲ بازديد
اخیرا در دو مطالعه، عملکرد بازشناسی گفتار در گروه های اینجا مجزا (گروه دارای کاشت حلزون یکطرفه و گروه دارای تحریک دو حسی) ارزیابی شده است. دیده شد که درصد کاربران تحریک دو حسی که در تکلیف بازشناسی جملات در نویز، امتیاز 85 درصد صحیح داشتند، به مراتب بیشتر از کاربران کاشت یکطرفه بود. در کل به نظر می رسد اگرچه افزودن سمعک دگرسویی عملکرد بازشناسی گفتار در نویز و عملکرد بازشناسی لحن را در کاربران دارای یک کاشت حلزون بهبود می بخشد، اما کاربران دستگاه های کاشت حلزون با عملکرد قوی، ممکن است عملکرد مشابه کاربران تحریک دو حسی داشته باشند. در هر حال درصد کاربران تحریک دو حسی که امتیازات بالا کسب می کنند از درصد کاربرانی که تنها کاشت حلزون دارند و عملکرد بالا و مشابهی نشان می دهند، بیشتر است.
درک صحیح زیر وبمی نیاز د ارد که شنونده اطلاعات F0 را از سیگنال آکوستیک استخراج کند. در شنوایی آکوستیک و الکتریک، این اطلاعات با تجزیه ی هارمونیک های منفرد سیگنال (رمزگذاری مکانی) و یا استخراج اطلاعات F0 از خروجی موج زمانی صافی های شن.ایی/ صافی های باندگذر کاشت حلزون(رمز گذاری زمانی) بدست می آید. در شنوایی آکوستیک، رمز گذاری مکانی برای اصوات مرکب شامل قدرت تفکیک هارمونیک های سطح پایین توسط صافی های شنوایی است که باندگذار بوده و باند باریکی را عبور می د هند . این هارمونیک ها بصورت قله های منفرد در الگوی حرکت غشای پایه دیده شده و با قالب های هامونیک از پیش شکل گرفته شده مقایسه می شوند و F0تعیین می شود.
باندهای صافی در راهبردهای پردازشی کاشت حلزون بسیار متفاوت از صافی های حلزون هنجار است که غیر خطی، و وابسته به تراز بوده و بسامد مرکزی ممتد و پیوسته دارند. برعکس، صافی های کاشت حلزون تعداد کمتری صافی باندگذر با باند پهن بوده و بسامدهای مرکزی ثابت داشته که محدوده ی بسامدی محدودی تری را در بر می گیرند.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.