خرید سمعک های متفاوت

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

خرید سمعک های متفاوت

۴۹ بازديد

متوسط مسزان جریان هوا در هنگام سخن گفتن 150 تا 300 سانتی متر خرید سمعک مکعب یر ثانیه است و از آنجا که معدل دوم در طی گفتار حدود 500 تا 800 سانتی متر مکعب است، حدود 3 تا 5 ثانیه از گفتار یا حدود 10 تا 15 کلمه، در گفتار معمولی با یک نفس ادا می شود. کنترل دقیق عضلانی فشار زیر چاکنایی و میزان عبور هوای متناسب با یک وضعیت تولیدی وی‍ژه، برای تولید الگوها دامنه ای طبیعی در گفتار، ضروری هستند.

حنجره

حنجره اندمی است شبیه دریچه، که در ماهیان مانع راهیابی آب به ریه ها می شود و برای تولید صدا یا آواسازی در مهرداران به کار می رود. حنجره ی انسان در بالای تراشه ها واقع است و طناب های صوتی را که شامل دو رباط و عضله است که به بخش غضروفی متصل هستند، در بر می گیرد. در هنگام بلع، اپی گلوتیس به پایین حرکت می کند تا روی حنجره را بپوشاند و مواد جامد و مایع بتوانند بسوی مری حرکت کنند.

در طی تنفس معمولی بدون آواسازی، دریچه ی چاکنایی بین طناب های صوتی، در موقعیت نیمه ی باز قرار می گیرد. اگرچه هنگام یک تنفس سریع ممکن است، بیشتر باز شود. در هنگام آواسازی یا سخن گفتن طناب های صوتی به صورت نوسانی باز و بسته می شوند تا توده های هوا را ایجاد کنند. این توده های هوا، مبنای شکل گیری واکه ها و همخوان های واکدار می باشند. دامنه ی اجزاء هارمونیک این اصوات با افزایش بسامد، کاهش می یابد. بنابراین در هر اکتاو، انرژی برابری وجود دارد. در هنگام نجوا، طناب های صوتی، تقریبا در یک وضعیت بسته قرار می گیرند و این وضعیت به ایجاد یک تلاطمی می انجامد که خود صدایی هیس مانند ایجاد می کند و این صدا توسط مناطق فوق چاکنایی شکل می پذیرد. البته گفتار نجوا گونه، با انقباضات دیگری، در موقعیت های نزدیک به انتها حنجره ای یا صوتی نیز ایجاد می شود.
منبع:

https://www.tehransafir.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.