توسعه عصب دهی سلول مویی سمعک

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

توسعه عصب دهی سلول مویی سمعک

۴۸ بازديد

مطالعات جهش صفر (Null) نشان می دهد که NGN 1 و ژن BHLH برای تشکیل تمام نورون های حسی در گوش ضروری است . پیش سازهای نورون حسی همانند بیان ژنها دیگر مثلNeurod ضروری اند
عصب دهی سلولهی مویی در بیان اعضای خانواده فاکتور شدعصب NEUROTROPING دخیل است به نام BDNF و NT3 در اپی پلتیوم حسی و گیرنده های مربوط به آن (TrkB , Trkc) در داخل نورن های حسی است .
رشد نورون حسی طرح های اولیه اکسون رادرسیستم عصبی مرکزی و دندریت این لینک هایشان را تا انتهای اندام های مختلف داخل طرح ریزی می کنند .
گر چه NEUROTROPING احتمالا نقش بیشتری دارند . مکانیسم مولکولی برای نمونه های پروژه های دقیق شناخته شده است اندام کورتی بوسیله رشته های محیطی (دندریتها) گانگلیون مارپیچی در مارپیچ حلزون عصب دهی می شوند .
گانگیون مارپیچی ، فیبرها مرکزی که شاخه های حلزونی عصب دهلیزی –حلزونی را تشکیل می دهد .عصب دهی آپی تلیوم حسی قبل از اولین نشانه تمایزسلولهای مویی داخلی می تواند مشاهده شود .
حدودا 10 الی 9 هفته حاملگی در جنین انسان دیده می شود .

گانگلیون اسکارپا فیبرهای مرکزی که در شاخه دهلیزی عصب دهلیزی حلزونی را تشکیل می دهد .
عصب دهی سلولهای مویی دهلیزی قبل از تمایز سلولهای مو در مجرای حلزونی است ایمپالس های دریافت شده با ارگانهای حسی گوش داخلی توسط نورونهای گانگلیونی (عقده) که محل تجمع آکسونهای مرکزی عصب 8 ساقه مغز انتقال داده می شود . آنها در ساقه مغزختم می شوند .
سلول های مویی حلزونی بزرگسالان توسط 2 نوع الیاف عصبی گانگیون مارپیچی که اطلاعات هسته حلزون را منتقل می کند . الیاف گانگیون مارپیچی نوع1بطور مستقیم با سلولهای درارتباطند. درحالیکه الیاف گانگلیون مارپیچی نوع 2باسلولهای مویی خارجی در ارتباط است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.