خرید سمعک ویدکس

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

خرید سمعک ویدکس

۵۵ بازديد

Boothroyd در سال 2005 اهمیت و اهداف اندازه گیری ظرفیت بچه ها برای دریافت گفتار 1 بر این صورت بیان کرد:

توصیف نقص و ناتوانی کم شنوایی قبل از مداخله

راهنمایی برای تصمیم گیری در مورد مداخله حسی

ارزیابی نتایج  حاصل از مداخله حسی

راهنمایی برای تصمیم گیری در مورد مداخله تحصیلی

Monitor و ارزیابی کردن نتیجه ی مداخله ی تحصیلی

فقدان ابزارهای مناسب در این زمینه خیلی نگران کننده است زیرا تصمیم های تجویز سمعک  نامناسبی که بر اساس اطلاعات ناکافی صورت می گیرد می تواند تاثیر نامطلوبی روی رشد زبان ،روانی و به طور کلی کیفیت زندگی داشته باشد .

هنگام تایید عملکرد سمعک در بچه ها به منابع اصوات مختلف از قبیل والدین ،پرستار ،مربی ،ادیولوژیست و سایر افرادی که به هر طریقی با بچه در ارتباط هستند نیاز است و این نتایج تحت تاثیر عواملی مثل سن کودک ،سن شروع کم شنوایی ، نوع و میزان کم شنوایی و یا اختلالات همراه (مشکلات جسمانی یا شناختی )قرار می گیرند تایید نتایج در بچه ها از طریق راه های متعددی صورت می گیرد :

تعیین سودمندی سمعک از طریق مشاهده ی رفتار کودک

مشاهده غیر رسمی

اندازه گیری های مستقیم

سودمندی سمعک با استفاده از مشاهده ی رفتار کودک در پاسخ یا عدم به اصوات تقویت شده تعیین می شود این رفتارها ممکن است به صورت افزایش هوشیاری ،افزایش صداسازی در بچه نمود پیدا کند .گاهی هم والدین با دادن comment های مثل بهتر شدن فرزندانشان هنگام استفاده از سمعک ادیولوژیست را از این امر آگاه می کنند .

مشاهدات غیر رسمی در شرایطی که کودک در محیط های طبیعی پاسخ می دهد اتفاق می افتد در این زمینه باید والدین و پرستار کودک را راهنمایی کرد تا در شرایط و موقعیت های مختلف رفتار کودک را مشاهده کرده و آنها را ثبت کنند اما با وجود دسترسی به همه ی این شواهد خیلی معتبر نیستند.

اندازه گیری های مستقیم عملکرد دستگاه شنوایی از طریق بررسی پاسخ های تقویت شده در محیط sound fieled مثل موسیقی و اصوات محیطی و در یافت گفتار صورت می گیرند .

Boothroyd در سال 1991 نوعی بازی کامپیوتری (vidspac)برای بچه ها به مظور ارزیابی دریافت contrastهای اکوستیکی مثلا تشخیص میزان بلندی واکه ها و جایگاه صامت ها در ابتدا و انتها ی کلمه را ابداع کرده برنامه به این صورت است که بچه خودش یک شخصیت کارتونی را انتخاب می کند این شخصیت محرکات تست را ارائه می کند و بچه به تغییرات زنجیره ای محرکات پاسخ می دهد مثلا doo.doo.daa/doo.doo.doo.

برنامه به صورتی طراحی شده که پس از پاسخگویی کودک به تعداد مشخصی از تحریکات یک صفحه ی رنگی و انیمیشن به عنوان جایزه نمایش داده می شود .

Boothroyd در سال 2005 تحقیقات زیادی در زمینه ی ادیومتری با تقویت بینایی VRA به منظور بررسی الگوهای بازشناسی گفتار دریچه ی 9 ماهه انجام داد.در سال 1997 جانس و وان آلمن روش FLE ارزیابی شنوایی عملکردی را ابداع کردند که این روش در سال 2001 دوباره توسط جانسن تصحیح شد.

این روش جهت شبیه سازی موقعیت طبیعی شنیداری و تاثیرات نویز ،فاصله و inputهای بینایی بر محیط یادگیری کودک طراحی شده و از آنجایی که این ارزیابی ها در کلاس مخصوص صورت می گیرد تصویر واقعی تری را از عملکرد کودک در دنیای واقعی نسبت به یک اتاقک صدا منعکس می کند .در این قسمت موادی مثل گفتار ضبط شده ،نویز وSLMلازم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.