سمعک

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

سمعک

۵۵ بازديد

توصیه هایی برای یک سمعک چند حافظه ای

اگر هر سه مورد زیر درست باشد توصیه هایی را در مورد این سمعک در نظر میگیریم :

1-بیمار برای استفاده از سمعک حداقل در دو محیطی که از نظر سایت دکتر ولدبیگیشرایط شنیداری متفاوت اند، طرح میریزد.

2-بیمار خواهان تعویض در بین برنامه ها در شرایط مختلف میباشد و توانایی ذهنی وجسمی برای انجام آن را دارد.بیشتر سمعک های چند حافظه ای بیمار را مجبور میکنند که بهه حمل واستفاده از کنترل از راه دور مایل شود. 3-بیمار یک کاهش بیشتر از  در فرکانس های بالا یا نیاز به یک بهره الحاقی بیشتر از 0dB را در 500 هرتز دارد(هر دوی این نیاز ها برای قوی ترین کاندیدها ثابت خواهد بود.

تجویز OSPL90

به عنوان تجویز  سطح فشار صدای خروجی برای یک سطح ورودی 90dB (OSPL90  ) یک تخمینی از حداکثر SPL (اندازگیری شده در کوپلر یا شبه گوش)که یک سمعک میتواند ایجاد کند، است. کلمه ی معادل وقتی که در گوش واقعی اندازگیری میشود ، پاسخ اشباع گوش واقعی یاRESR است. OSPL90 ممکن است در یک فرکانس خاص، در هر فرکانس یا در فرکانسی با بزرگترین OSPL90 بیان شود، یعنی بستگی به مفهوم دارد.تجویز OSPL90 به طور نامطلوب عامل بالقوه ای در عدم استفاده از سمعک حتی بیشتر از دادن بهره تجویزی نامطلوب است ، آنچه ما بایستی در قسمت زیر بدانیم.

قاعده کلی: جلوگیری از رنج آسیب و اعوجاج

تجویز یک سمعک با OSPL90  تجویزی به طور مطلوب آسان است. سمعک هرگز نباید موجب نارحتی فرد استفاده کننده بخاطر بلندی صدا شود.در برخی از سمعک ها بلند کردن اصوات مطلوب است اما اگر اصوات را به طور رنج آوری بلند کند استفاده کننده سمعک را مقصر میداند وبه استفاده از آن بی میل خواهد شد.متناوبا استفاده کننده ممکن است V.C را پایین بیاورد اما این کار تاثیر کمتری در کاهش اصوات ورودی در آن سطح ایجاد میکند. وقتی یک فرد با شنوایی نرمال نارحتی از بلندی را تجربه میکند،ممکن است مساوی با چیزی ناخوشایند باشد،اما هیچ وسیله مصنوعی جهت مقصر دانستن آن وجود ندارد.

سمعک هرگز اصوات را آنقدر شدید تولید نمی کند که آسیب به باقی مانده شنوایی فرد را بیشتر کند.احتمال آسیب با تاثیر گذاری مقداری بیشتر از OSPL90 وجود دارد که به طور جداگانه در بخش 9.7 بحث میشود.

سمعک اصوات را برای فرد استفاده کننده به گونه ای تحریف نخواهد کرد  که آنها را به صورت اعوجاج دریافت کند.اگر OSPL90 به طور شایسته ای توسط یک محود کننده تراکمی کنترل نمی شود ورودی های قوی خروجی هایی با برش قله ایجاد میکند وخروجی محتوای مقدار زیادی اعوجاج خواهد بود.

اگر سمعک واقعا به مقدار بیشتری از OSPL90 برای فرد نیاز دارد ، احتمتلا سمعک با یک باتری یا رسیور کوچکتر یا هر دو بدون تلف کردن عمر باتری ساخته شده است.احتمالا استفاده کننده توانسته یک سمعک کوچکتر بدون ارزش قائل شدن در نحوه ی عملکردش دریافت کند.بنابراین اینها همه دلایلی برای ایجاد نکردن OSPL90 بسیار بالا هستند.
منبع: 

www.tehransafir.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.