خرید و قیمت سمعک

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

خرید و قیمت سمعک

۷۷ بازديد

اوتیسم

پاسخ MMN در 9 کودک با اوتیسم اثبات شده و 10 کودک گروه کنترل با سه شرایط محرک، تون ساده، تون پیچیده و واکدارها مورد بررسی قرار گرفت. در گروه تجربی، عملکردهای پردازشی صوت حتی برای محرک های پیچیده، کاملا دست نخورده و بی عیب بوده است، در این تحقیق به بروز نوعی اختلال در «تغییر نحوه توجه به تغییرات اصوات» فقط برای واکدارها اشاره کردند که قیمت سمعک در مورد سایر انواع محرک ها دیده نشده است. در یک تحقیق دیگر دامنه و نهفتگی پاسخ MMN در گروه کودکان مبتلا به اوتیسم، نرمال بوده است. در مقابل در یک تحقیق دیگر، در گروه کودکان مبتلا به اوتیسم، نهفتگی کوتاه تری برای پاسخ MMN نسبت به گروه شاهد پیدا کردند. در یک پژوهش دیگر میزان وابستگی MMN را به توزیع منطقه ای جغرافیایی آن بررسی کردند و دریافتند که نهفتگی MMN در ثبت از نیمکره چپ کوتاهتر است و گروهی دیگر نشان دادند که دامنه MMN در ثبت از نیمکره چپ بزرگتر است. در مقابل گروهی دیگر اثبات می کنند که در کودکان مبتلا به  اوتیسم، نهفتگی MMN طولانی تر و دامنه آن کوچک تر است. در یک پژوهش مشاهده کردند که MMN در گروه کودکان مبتلا به سندرم آسپرجر و گروه شاهد یکسان است.

یادگیری زبان غیرمادی

گزارش تحقیق: همبستگی تغییرات MMN در گروه هفده نفره از کودکان فنلاندی (3 تا 6 سال) که زبان فرانسه می آموختند با  همان تعداد کودکان همسن در گروه شاهد مقایسه کردند. یافته ها اثبات می کنند که با بهبود توانایی تمایز کلمات در یک زبان غیرمادری (مثلا زبان فرانسوی در میان فنلاندی ها) نهفتگی MMN کاهش می یابد و دامنه آن افزایش پیدا میکند.

تولد نارس

بروز نواقص طولانی مدت در پردازش شنیداری،‌ زبان، یادگیری، خواندن و نوشتن در میان کودکان نارسی که با وزن پایین متولد شده اند کاملاشناخته شده است. بررسی های پیگیرانه کودکانی که نارس و با وزن کم متولد شده اند، ناهنجاری هایی را در پاسخ MMN، بصورت کاهش دامنه و (به شکلی عجیب) کوتاهتر شدن نهفتگی آن (با محرک اصوات گفتاری) در مقایسه با گروه شاهد (و آنچه در سن تقویمی آنها انتظار داریم) مشاهده کرده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.