معرفی سمعک ها

در این وبلاگ به بررسی انواع سمعک ها و کاربرد آن ها می پردازیم

معرفی سمعک ها

۹۹ بازديد
کاهش فیدبک به وسیله کنترل فاز
بخش قبلی چندین روش که سمعک استخوانی در موضوع فرکانس ها می تواند کاهش یابد بعضی از این روش ها به طور غیرعمدی پاسخ تقویت کننده را تغییر می دهند بسته به شانس این تغییر فاز ممکن است به جلوگیری از نوسان فیدبک کمک کند یا ممکن است ان را برگرداند. روش های دیگر گشاه نوسان فیدبک تغییر عمدی فاز پاسخ است هدف تضمین این است که در هر فرکانس جائیکه بهره به قدر کافی بزرگ است تا نوسان ایجاد کند فاز پاسخ laop باعث می شود فیدبک بیشتر منفی باشد تا مثبت.
شکل 7.12 پاسخ بهره فرکانس و پاسخ فاز فرکانس کامل حلقه بازخوردی برای یک  بیمه سمعک ITE است.
این بوسیله ی قطع ارتباط بین تقویت کننده و رسیور اندازه گیری شده و سپس یک تست سیگنال درون رسیور تزریق می شود آزمون سیگنال بیرون از رسیور می رود بر می گردد مسیر نشست به میکروفن بعد درون آمپلی فایر و سرانجام به نقطه که به طور معمول متصل به رسیور است برمی گردد. دانه و فاز سیگنال آزمون (test signal) به این نقطه می رسد سپس پاسخ کاملا حلقه باز خوردی نشان داده شده می تواند گفته شود که فاز در فرکانس 1200، 3500، 600 Hz سفر است بنابراین نوسان فیدبک می تواند در هر یک از این فرکانس ها اتفاق بیفتد که هر کدام به حلقه بهره بستگی دارد . اگر تنظیمات v.C افزایش یابد بدیهی است که از میان این فرکانس های فیدبک بالقوه در ابتدا در فرکانس 3500 Hz بهره لوپ مثبت خواهد شد.
بنابراین این مسئله سازترین فرکانس است.
اگر فاز پاسخ 3500 اصلاح شده بود تا اینکه آن نزدیک 180 به جای 0 بود نوسان طولانی سمعک ضد آب در این فرکانس ممکن نخواهد بود نوسان طولانی در این فرکانس ممکن نخواهند بود . فاز پاسخ می تواند بوسیله اضافه کردن یک all- pasfilter دستکاری شود all passfilter یک فیلتر که بهره یکسانی در همه فرکانس ها دارد اما این هم بر فاز در بعضی یا همه فرکانس ها تاثیر می گذارد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.